Czy sowy są tym, czym się wydają?

Pytanie, które nurtuje nas od 25 lat, powraca. Do tej pory czekałem ze spokojem. Oczywiście wieść o wznowieniu Twin Peaks podbiła mi puls. Ale - to tylko serial, jest tego na pęczki, a ostatnio dla kasy odświeża się wszystkie stare kotlety. Nadszedł jednak maj, w pierwszej połowie wyjątkowo zimny i ponury, a ja zdałem sobie sprawę, że to już, zaraz, teraz…

vulture.com
Wszystkim, którzy na tym etapie dalej nie wiedzą, o co chodzi, polecam dotarcie do pierwszych odcinków serialu, bo taki klimat, jaki został tam zbudowany, nie powtarza się w żadnej innej produkcji w historii kina. A warto tym bardziej, że już za chwilę dostaniemy 3 sezon tej historii, a przy okazji również książkę (nowe wydanie) - Sekretny dziennik Laury Palmer.




Laura to oś serialu. Martwa dziewczyna, wokół której kręci się całą historia. Znamy ją tylko ze wspomnień i poznajemy bliżej w czasie śledztwa, prowadzonego przez agenta Coopera, detektywa innego niż inni, w miejscu, które nie jest podobne do żadnego. A wszystko dzięki genialnym, pokręconym umysłom twórców serialu - Davida Lyncha oraz Marka Frosta. Wspomniany Pamiętnik napisała z kolei córka Lyncha, co tylko dodaje dziełu smaczku.


Podsumowując - ci, którzy nie widzieli, niech zobaczą, a ci, którzy znają, niech tak jak my, zacierają ręce na dodatkowe 18 godzin w Twin Peaks, miejscu, które straszyło, bawiło i fascynowało kolejne pokolenia od lat 90.






Premiera książki już dzisiaj. Tutaj możecie przeczytać fragment.
Pierwszy odcinek trzeciego sezonu - już w najbliższy poniedziałek, 22 maja.
A nasz konkurs - już na dniach. Bądźcie czujni!

35 komentarzy:

  1. Znam, pamiętam, lata moje, bliskie mi 90, super zachęta, Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również cieszę się na powrót Twin Peaks:D Pamiętam to z dzieciństwa nie do końca wszystko rozumiałam a oglądałam ja zaczarowana ;]
    Pozdrawiam, Martyna z Wpuszczona w maliny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałem podobnie i wracałem później do niego kilka razy. oby tegoroczny powrót był równie udany;)

      Usuń
  3. nie widziałam tego serialu ale po Twoim wpisie zacznę oglądać od pierwszego sezonu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie warto, ciężko go porównać do czegokolwiek innego - klasa sama w sobie:)

      Usuń
  4. Twin Peaks pamiętam Zdarzyło mi się nawet obejrzeć parę odcinków. Teraz pewnie oglądało by mi się go zupełnie inaczej! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym serialu. Za młoda byłam żeby go oglądać

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie słyszałam, ale obejrzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętnik jest ciekawy dla fana serialu (czytałem zdezelowany egzemplarz z biblioteki). IMO ciekawszy od wydanych niedawno "Tajemnic Twin Peaks". Kontynuacji się obawiam, bo "Ogniu krocz za mną" trochę odzierało serię z magii. Znasz nieoficjalny scenariusz 23 odcinka 2 serii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film też niezbyt przypadł mi do gustu, zdecydowanie nie miał tego klimatu i wydawał mi się zrobiony trochę na siłę. O tym scenariuszu czytałem kiedyś, ale chętnie to sobie odświeżę.
      Mam wielkie nadzieje i lekkie obawy, bo twórcom ciężko będzie zrobić coś równie dobrego. Oby nas pozytywnie zaskoczyli.

      Usuń
  8. w ogóle moda na tamte czasy jest urocza i sentymentalna :) ale serial traktuję trochę właśnie jak dżinsy marmurki i elfy grzywki... fajnie, że były ale nie koniecznie tęsknię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie jest zwykły serial. To kanon :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech te ciarki, które się miało przy jego oglądaniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem na końcówce drugiego sezonu Twin Peaks i co tam się dzieje, to ja już nie ogarniam! Zaczyna się zwyczajnie, takie kryminalne odcinki, a później nagle sny, wizje, sowy, UFO, BOB, Windom Earle... Kosmos! A książka to chyba tylko nowe wydanie, czy coś jest tam dopisane nowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginał chyba się nie zmienił, jedynie tłumacz i wydawnictwo. W 1991 wydało ją małe wydawnictwo FIS, dla którego był to strzał w dziesiątkę (ponad 140 tys. sprzedanych egzemplarzy).

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :) Chyba teraz przed premierą trzeciego sezonu nie zdążę przeczytać ani obejrzeć filmu, ale na pewno to nadrobię!

      Usuń
  12. Czyli muszę obejrzeć te stare serie :D ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym serialu na pewno się nie zawiedziesz:)

      Usuń
  13. Nigdy nie oglądałam, ale znam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trudno nie pamietać, ale nie oglądałam, zresztą mało co oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak wiele słyszę, słyszałam o tym serialu, a nigdy nie miałam z nim bezpośredniej styczności

    OdpowiedzUsuń
  16. Tez slyszalam, ale nue bylo okazji jakos obejrzec. Trzeba nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zamierzam właśnie zacząć oglądać ten serial :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że nie ja jedna czekam z utęsknieniem. Wciąż się zastanawiam, czy trzeci sezon był naprawdę planowany czy tylko wykorzystali fakt, że mowa o kolejnym spotkaniu w ostatnim odcinku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pojawiła się też motywacja biznesowa, ale podejrzewam, że Lynchowi zależało na powrocie do TP i dodaniu co nieco do tej historii. U nas na razie odczucia mieszane, ciężko stwierdzić, czy 3 sezon rzeczywiście był potrzebny. Zobaczymy po kolejnych odcinkach;)

      Usuń
  19. Zaczęłam oglądać trzeci sezon, potem obejrzałam kilka odcinków pierwszego (muszę nadrobić zaległości). Porównując obie produkcje na tym etapie, to pierwszy sezon jest o niebo lepszy! Genialna muzyka wypełniająca każdą przestrzeń serialu, akcja poplątana, ale ciekawa. Trzeci sezon ma bardzo dużo ciszy, akcja przez większość czasu stoi bardziej niż w pierwszym, a wydarzenia są już totalnie bez sensu. Może się coś wyjaśni i to wszystko ma jakiś sens, ale póki co wygląda na jakiś sen wariata. Ale obejrzę do końca, bo, mimo wszystko, wciąga.
    Ola z Muzycznej Listy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam bardzo podobne odczucia i jestem dość mocno rozczarowana 3 sezonem na tym etapie

      Usuń
  20. Pamietam ten serial ☺️ Ciekawe czy nowy sezon zostanie zachowany w tym samym klimacie co poprzednie

    OdpowiedzUsuń
  21. Pamiętam, jak cała moja rodzina z zapartym tchem śledziła losy Laury Palmer. czekało się na piątek z niecierpliwością. Czytałam o wznowieniu serialu, ale czy znajdę czas, chciałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam wrażenie, że te odgrzewane kotlety nie wychodzą zbyt dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie po tylu latach przedsięwzięcie wydaje się bardzo trudne. I niestety po pierwszych odcinkach mam mocno mieszane uczucia, mam nadzieję, że im dalej, tym będzie lepiej.

      Usuń
  23. Aż wstyd się przyznać, ale nie widziałam tego serialu- czas to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie;) szczególnie pierwsze sezony porywają klimatem. A może po pierwszych odcinkach skusisz się na nasz konkurs? Trzymamy kciuki!;)

      Usuń

Copyright © 2016-2017 celebruj czas wolny , Blogger